Še nekaj let nazaj je spretna optimizacija za iskalnike omogočala hiter skok na prva mesta Googla in drugih iskalnikov. Nato so s širitvijo oglaševalskih mrež postali zelo priljubljeni CPC sistemi, ki so za nizko ceno preko oglasov na spletno stran privabili celo množico obiskovalcev. V zadnjem času pa vedno večjo vlogo igra nov igralec – družbena omrežja. Ta so že močno zasidrana na položaju enega izmed najpomembnejših elementov uspešnega spletnega nastopa za podjetja, zato jih je neumno ignorirati.
Priložnosti, ki jih ponujajo družbena omrežja
Optimizacija za iskalnike izkorišča velike množice uporabnikov, ki iščejo informacije s pomočjo spletnih iskalnikov. Družbena omrežja pa omogočajo neposreden stik s prav tako velikimi in stalno rastočimi množicami uporabnikov, ki na teh spletiščih preživijo vedno več časa. Razlik je veliko, mnoge pa dokazujejo prednosti tako imenovanega socialnega marketinga.
Družbena omrežja uporabniki uporabljajo dlje in bolj intenzivno, ne le za iskanje informacij. S sistemom delijo cel kup podatkov, ki so za uspešen marketing neprecenljivi. Prav na podlagi tega pravzaprav cveti tudi CPC oglaševanje na družbenih omrežjih. A mnoge priložnosti so povsem brezplačne in pogosto tudi bolj učinkovite. Družbena omrežja omogočajo tudi tako imenovani viralni marketing, ki prinaša nepredstavljive rezultate povsem brezplačno, medtem ko bi CPC oglaševanje za takšen učinek zahtevalo na tisoče evrov.
Družbena omrežja omogočajo dovršeno interakcijo s ciljnimi skupinami, česar optimizacija za iskalnike ne more ponuditi. Podjetje se na družbenem omrežju bistveno lažje in bolje predstavi, kot pa bi se lahko s povezavo in kratkim opisom med rezultati v iskalniku.