SEO in s tem povezane opravke lahko zaupamo spletni agenciji, ki v celoti prevzame delo in zagotovi tudi dobre rezultate. A takšna rešitev je pogosto draga, včasih pa kar nepotrebna – veliko lahko z nekaterimi osnovnimi ukrepi namreč storimo sami. V vsakem primeru je pametno najprej preveriti spletno stran in ugotoviti, ali lahko že v lastni režiji kaj spremenimo in izboljšamo kotiranje na spletnih iskalnikih.
Osnovni posegi
Optimizacija bo učinkovita le, če se bo opravljala na dobro urejeni spletni strani. V izhodišču se moramo prepričati že o povsem osnovnih lastnostih, to je učinkovita navigacija, dobro urejena besedila, slike in podobno. Skratka, naj bo spletna stran kar se da prijazna do uporabnika. K temu pripomorejo tudi nekatere malenkosti, na primer urejeni URL naslovi. Večinoma lahko hitro opazimo, kaj je v tem oziru v redu in kaj ne. Prilagoditve vsebine so povsem enostavne, medtem ko bomo morali nekaj več pozornosti posvetiti urejanju drugih nastavitev. URL naslovi lahko na primer povzročijo kar nekaj težav, če že v izhodišču niso optimalno urejeni – če jih spreminjamo kasneje, se lahko povezave do posameznih strani izgubijo, to pa škodi tako obiskovalcem kot iskalnikom.
Med osnovne posege štejemo predvsem posege tako imenovane on-site optimizacije. To so ukrepi, ki jih opravimo na sami spletni strani, seveda pa SEO zahteva tudi kar nekaj dela zunaj spletne strani oziroma na drugih spletiščih. Te postopke je bolje zaupati strokovnjakom, čeprav jih lahko do neke mere brezskrbno izvedemo tudi sami.
Naprednejši posegi
Najlažji poseg s področja off-site optimizacije je verjetno ta, da URL naslov svoje spletne strani v obliki povezave pustimo na drugih spletnih mestih. Objavimo povezave na družbenih omrežjih, na forumih in podobnih spletiščih. Optimizacija bo posebej učinkovita, če lahko povezave vključimo na ugledna spletna mesta s sorodno vsebino. Poleg takšnega početja pa lahko zgradimo še učinkovitejšo mrežo podpornih vsebin, ki jih med seboj prav tako povežemo.