Vsakemu spletnemu mojstru je v osnovi jasno, katere ključne fraze najbolje opisujejo njegovo spletišče. Razmislek večinoma sploh ni potreben, saj je odgovor samoumeven. Žal pa pogosto tudi čisto neuporaben – morda so glavne besede ime podjetja in njihove blagovne znamke ali kakšne druge značilnosti ponudbe, lahko pa da gre za povsem splošne termine, ki v praksi niso uporabni. Bolj podroben premislek zahteva oglaševanje na spletu, pri katerem moramo pogosto navesti besede oziroma fraze, ob katerih želimo oglase prikazovati, še bolj pomembna pa je analiza ključnih besed pri optimizaciji spletne strani za iskalnike, pri čemer so te besede pravzaprav en izmed glavnih dejavnikov dela, stroškov in uspeha.
Analiza ključnih besed
Že s kratkim premislekom lahko približno ugotovimo, katere besede so najbolj relevantne za našo spletno stran, lahko pa jih tudi ločimo v različne kategorije. Običajno oblikujemo različne skupine, od pomembnih primarnih besed do manj pomembnih in daljših besed. Pri analizi pa upoštevamo še nekaj – priljubljenost oziroma število iskanj za posamezne besede. To nam pove, na katere fraze se splača ciljati. Če izvajamo oglaševanje na spletu, predvsem na spletnih iskalnikih, je ta številka tudi podatek o pričakovanih prikazih in posledično o učinkovitosti oglaševanja, pri optimizaciji za iskalnike pa je priljubljenost besed seveda pokazatelj potenciala, ki ga lahko dosežemo s prvim mestom med rezultati iskanja.
Preverimo še konkurenco. Ključne besede z večjim obsegom iskanj bodo verjetno že imele veliko konkurence, torej veliko spletnih strani in oglaševalcev, ki svoja spletišča in oglase prilagajajo prav za te besede. Idealno je, da najdemo ključne besede z velikim številom iskanj, a z majhno konkurenco. V takšnih nišah je oglaševanje na spletu cenejše in učinkovitejše, zelo velika razlika pa je tudi v uspehu in rezultatih spletne optimizacije. V vsakem primeru se je analizi ključnih fraz pametno pravočasno posvetiti!