Spletna optimizacija je ena izmed storitev, ki se pogosto ponujajo lastnikom in upraviteljem raznih spletišč. Strokovnjaki bodo to delo dobro opravili, a v končni fazi so rezultati vseeno težko preverljivi in jih je tudi težko natančno ovrednotiti, zato se pogosto znajdemo v negotovem položaju pri odločitvi za optimizacijo ali pri izbiri izvajalca. Najbolje bo, da kar sami postorimo čim več, nato pa pri strokovnjakih poskrbimo le še za piko na i.
Optimizacija namreč vključuje nekaj dokaj enostavnih opravil, ki jih opravimo na sami spletni strani. Treba bo prilagoditi predstavitev vsebine, morda pa bo dobro poseči tudi v strukturo strani in morda preoblikovati tudi grafično podobo. Nemogoče je točno vedeti, kako optimizirati spletno stran za najboljši možen učinek, lahko pa sledimo nekaterim znanim načelom, ki ponujajo opazen rezultat. Najlažje je začeti z urejanjem vsebine, ki naj bo prilagojena tudi iskalnikom. Poleg same vsebine je ključna tudi struktura, ne pozabimo recimo na primerno urejene in označene naslove in podnaslove, uredimo tudi metapodatke vsake strani posebej, izpostavimo relevantne vsebinske poudarke in podobno. Prav tako prilagodimo URL naslove in povezave znotraj spletnega mesta.
Strokovnjaki bodo seveda bolje vedeli, kako optimizirati spletno stran, a veliko lahko storimo že sami. Potem lahko sodelovanje sklenemo s tistimi mojstri, ki ponujajo širši nabor storitev, saj optimizacija ne bo zahtevala več toliko dela. Doda se lahko recimo digitalni marketing, ki lepo dopolni rezultate optimizacije. Še posebej uporaben je digitalni marketing takoj v začetku, preden optimizacija pokaže prave rezultate. Gre za različne načine trženja spletne ponudbe, ki pritegnejo radovedneže in potencialne stranke. Pomembno pa je, da za te opravke najdemo dobrega izvajalca, saj naloga ni enostavna, rezultati pa so, tako kot pri optimizaciji, odvisni od mnogih drobnih dejavnikov. Digitalni marketing izvajajo mnoge agencije, ki se sicer ukvarjajo tudi z optimizacijo, zato je smiselno to kombinacijo izkoristiti.